Bearing Fruit
  -- A note on Holiness and Church --

Motsuo Nozawa



結 実
聖潔と教会に関する一考察

野澤 睦雄



             目次

             ホームページ掲載に当たって

             
             著者序
             1.緒論
             2.真理の論証について
             3.聖書の示す世界観
             4.聖書の示す人間観
             5.救いの経綸
             6.聖霊と聖潔
             7.教会と聖潔
             8.結語
             文献
             あとがき
             著者略歴
             




要約

キリスト者になりキリスト者として生きる宗教経験は、まず救いすなわち罪の赦し(義認)と新生
に始まります。
救いの経験は、人生の一時点で生じてすぐ消滅してしまう、例えば道路でつまずいて転んだと
いうようなものではなく、その中に生き続ける経験です。
聖潔は、救いの経験に生き続ける中に存在するものであって、救われた後真摯な信仰生活を
続けるとその経験に至るのです。
救いの経験と同様に、聖潔の経験も一時点だけの経験ですぐ消滅するのではなく、聖潔の中
に生き続けるものとなるのです。
聖潔に生き続ける人々に神はこう命令されます。「実を結べ」と。
この、聖潔に生き続ける人々に対する神の「実を結べ」というご命令が本書のテーマです。
これは、「実を結べ」と命令される事柄であり、命令を受け止めるのは「行為」です。つまり「実
を結ぶ」ことは何かを行うことの中にあります。行いには常にその行為の対象となる相手の
人・・隣人・・が存在します。
聖化の経験の後の成長について論じられますが、それに関する大切なヒントがここにありま
す。
キリスト教における宗教経験は、神対私という二者の関係での内容が多く論じられてきました
が、筆者はそれを、神と隣人と私という三者の間で論じるべきであると主張しています。
神は人を選んでご自分の事業を託し、その人によって神の業を行うのです。
他の人は、直接神とではなく、神が立てられた人を通して神と神の業に触れるのです。
その目的のために、現在神によって立てられているのは教会です。
教会というと多人数をイメージしますが、福音経験の場は、その時の状況に従って、神と一牧
師と一信徒、神と夫と妻、神と親と子、神と一信徒と一信徒という神の他二人もしくは少人数の
人の間に存在します。
聖潔に生き、成長する信者であるためには、教会という成長の場を考慮する必要があります。
彼はそこで何を行うことが神のご命令である「実を結ぶ」ことなのであるか考えなければなりま
せん。
救いのあとに聖潔が続くように、聖潔の後に教会とそこで実を結ぶというテーマがキリスト者の
進むべき道筋に存在するのです。
筆者は、まず、ホーリネス、きよめとはどのようなものか従来の著作と視点を変えて解説した
後、「実を結ぶ」ために考慮すべき事柄を多数記述しています。
本書が読者の皆さんが「実を結ぶ」よいヒントを与えるものであると著者は信じています。



Abstract

The religious experience that a man becomes a Christian and lives a Christian life
begins with salvation which includes forgiveness of sins (justification) and new life.
Salvation is not an experience that occurs and becomes extinct at one point of life
like someone who tumbles on the road, but the experience in which a man confines
to live this.
Sanctification and holiness exist in one's life who keeps his life in salvation, and
that comes to those who live a holy life of faith.
The experience of sanctification and holiness also is not an experience that occurs
and becomes extinct at one point of life, but the experience in which a man lives
continually like he lives in salvation.
God commands the man who lives in holiness to "bear fruit."
This commandment that God says "bear fruit" to the man who lives in holiness is
the theme of this book.
The command given here is to "bear fruit," which is then followed through by
 one's conduct.
So "bear fruit" exists in action.
There is always a person, a neighbor or someone of the receiving end of an action.
There is an essential hint of the growth of Christian life which exists after the
experience of sanctification, which is discussed within Christian society .
Although the religious experience in Christianity is discussed by many as existing in
the relation of two personalities, God and an individual(I), but the author insists
that its discussion has to do with three personality, God, an individual(I) and
another person(neighbor).
God chooses a man and entrusts him his work, then God does his work through
the man.
Others come in contact with God and God's works not directly, but through the
one who has been chosen by God.
For this purpose, the church today has been built by God.
The word church draws an image of many people, but the sight in which one
experiences a religious experience includes only a few people.
It exists among God and a minister and a layman Christian, God and a husband
and a wife, God and parents and a child or children, or God and a few people.
If a man lives in holiness and a growing Christian, he needs the sight of growth that
is in the church, and he needs to consider the importance of God's commandment
to "bear fruits."
Like holiness follows salvation, the church and bearing fruit follows the experience
of holiness in the life of Christians, which is essential for Christian grows.
The author explains sanctification and holiness from a viewpoint which has not
been discussed in the past, then describes many considerable things for "bearing
fruit."
The author believes that this book gives you good hints to "bear fruit."



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